Presentació 1 – A càrrec d’Anna Tort Artteràpia i salut  emocional amb adolescents a l’Institut Barcelona Congrés

Aquesta és una experiència que mostra com es pot integrar el dispositiu d’Artteràpia a la dinàmica d’un centre i el potencial d’aquesta disciplina en el context educatiu.

Un exemple que mostra com es crea tenint en compte les necessitats, realitat i característiques del centre, i els beneficis que aporta, tant als alumnes que fan un procés en Artteràpia, com als docents que els acompanyen, així com també els efectes a la resta de membres de la comunitat i a l’ambient general del centre.

El dispositiu de salut emocional dins el centre possibilita fer un treball al voltant d’allò emocional per tal d’integrar una nova mirada i noves formes de fer que contemplin la dimensió emocional de les persones en procés d’aprenentatge i socialització i, per tant, d’un desenvolupament més integral i integrador durant el seu recorregut acadèmic.

El treball amb els alumnes parteix de la demanda de tutores i orientadores, juntament amb la pròpia demanda dels alumnes, sempre plantejant el treball des d’una perspectiva  que no es centra en la dificultat sinó en el desenvolupament i obertura de les pròpies capacitats.

Així doncs és un espai de treball i d’elaboració, també de prevenció, sabent que les persones, amb l’obertura de capacitats creadores i vinculars, fem salut. La integració emocional, i la integració d’allò emocional a l’escola, és la tasca.

 

Anna Tort Coll

Artterapeuta. Diploma de Postgrau i Màster integratiu en Artteràpia, UdG. Membre professional de GREFART i ALTRART. Mestra. Diploma en Educació Infantil, UdG.  Experiència en centres educatius com a docent i actualment com a artterapeuta a l’Institut Barcelona Congrés en el programa d’Artterapia i Salut Emocional. Tutora del Màster i Postgrau en Artteràpia UdG. Treball amb famílies, experiència amb infants i adolescents en consulta privada i també amb grups d’adults, immigrants, dones i gent gran.